Tekstil Teknolojisi Ön lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimTekstil Teknolojisi
Program Direktörü.
Program TürüÖn lisans Programı
Kazanılan Derecenin Seviyesi         Ön Lisans
Kazanılan Derece    Mezun olunduğunda Tekstil Teknikeri diplomasına sahip olunur. Ünvanı ise Teknikerdir. 
Eğitim Türü         Tam Zamanlı 
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacı Bu programın amacı, tekstil alanında ara kademe elemanı yetiştirmek, öğrencilere meslekleri ile ilgili bilgiler kazandırarak tekstil sektöründeki açığın kapanmasına yardımcı olmak, onları tekstil işletmelerinde istihdam edilebilecek laborant, müşteri temsilcisi, tekniker olarak yetiştirmektir.
Mezunların Mesleki Profilleri Tekstil alanında çalışanlar, çalışmalarını kapalı mekânlarda (işletmelerde) yürütürler. Bu alanda çalışanlar, görevlerini yaparken, bireysel çalışabilecekleri gibi ekip halinde de çalışabilirler. Alanın altındaki meslekler, çeşitli ham madde ve makinelerle çalışmayı gerektirmektedir. Ortamın kısmen tozlu olmasından ve kimyasal madde (boyar madde) kullanımından dolayı, astım ve alerji problemleri olan kimselerin çalışırken gerekli önlemleri almaları gerekmektedir.
Tekstil Teknolojisi Programı mezunları; tekstil sektörünün çeşitli kademelerinde mühendis ve ustalar arasında ara teknik eleman olarak görev yapmaktadırlar. Tekstil fabrikalarında üretimin içinde; laboratuar, makine operatörlüğü, müşteri temsilciliği gibi pozisyonlarda da çalışabilirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş Program mezunları ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde aşağıdaki lisans programlarına geçiş yapabilirler:
Moda Giyim Tasarımı
Moda Tasarımı
Moda ve Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil Mühendisliği
Tekstil Tasarımı
Tekstil ve Moda Tasarımı
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ders izlencesinde belirtildiği şekliyle ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

 

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.00

Başarılı

50-59

DD

1.50

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Atatürk ilke ve inkılaplarını bilen, özümsemiş ve hayatında kullanabilen, kültürel ve etik değerlere sahip birey olmak.
2-Genel ahlak ve mesleki etik değerleri ve işçi sağlığı ve güvenliği konularını benimsemiş olmak
3-Gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanmak.
4-İşletim sistemi, temel ofis yazılımları, bilgisayar genel donanımı ve mesleki bilgisayar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak.
5-İşletme yönetimi ve organizasyonu alanında gerekli alt yapıya sahip olmak, ekip üyesi olarak sorumluluk almak.
6-Kalite güvence ve standartları hakkında bilgi sahibi olmak, sürdürülebilirlik hakkında bilgi sahibi olmak.
7-Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak.
8-Tekstil hammaddelerini ve malzemelerini tanıyabilmek, iplik türlerini ve dokuma yöntemlerini, alanındaki araçları kullanarak üretimi hakkında yeterliliğe sahip olmak.
9-Tekstil sektöründe, mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak, hammaddeye, yarı mamule ve mamule yapılan testleri uygulayabilecek alt yapıya sahip olmak.
10-Tekstil üretim süreçlerini ve parametrelerini kavramak ve amaca uygun bir şekilde tasarlayıp gerçekleştirebilmek, tekstil araçları kullanarak güncel gelişmeleri takip etmek ve etkin şekilde uygulamak.
11-Temel fiziki kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak, çözüm önerisini sunabilmek.
12-Temel yabancı dil bilgisine sahip olmak.
13-Toplumsal kuralları belirleyerek, kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme yaşam kalitesini ve donanımını artırmak, kariyer planları yapmak.

Müfredat

Tekstil Teknolojisi Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
TTP101 Doğal Lifler 2 1 3
TTP103 Dokuma Teknolojisi 2 1 4
FİZ001 Fizik 2 0 2
TTP102 İplik Teknolojisi 4 0 5
TMTE001 Matematik 4 0 4
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli 1.Sınıf Güz Dönemi() 6
İGS001 İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı 2 0 2
KGS002 Kalite Güvence ve Standartlar 2 0 2
MSE001 Meslek Etiği 2 0 2
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
SRP106 Kimya 2 0 2
TTP205 Konfeksiyon Teknolojisi 1 1 2
TTP207 Örme Teknolojisi 2 0 2
TTP217 Terbiye Teknolojisi 3 1 5
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
TTP202 Yapay Lifler 2 1 5
Seçmeli 1.Sınıf Bahar Dönemi() 5
ÇEV001 Çevre Koruma 2 0 2
TTP218 Marka Yönetimi ve Pazarlama 2 1 3
TMST001 Meslek Teknolojisi 2 0 3
TTP409 Terbiye Fabrika Organizasyonu 2 1 4
Üniversite Seçmeli Genel/Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan Toplam 3 AKTS Alabilir 3
ÇEV002 Çevre Koruma(Şarköy M.Y.O.-) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 003 Halkla İlişkiler(Sosyal Bil. M.Y.O.-Den.Lim.İşl.) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 008 İnsan Kaynakları Yönetimi(Sosyal Bil. M.Y.O.-Lojistik (İ.Ö.)) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 008 İnsan Kaynakları Yönetimi(Sosyal Bil. M.Y.O.-Lojistik) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 011 İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku(Sosyal Bil. M.Y.O.-Muh.Ver.Uyg(İ.Ö)) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 011 İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku(Sosyal Bil. M.Y.O.-Muh.Ver.Uyg) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 006 İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku (Sosyal Bil. M.Y.O.-İşlt.Yön.) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 006 İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku (Sosyal Bil. M.Y.O.-İşlt.Yön.(İ.Ö.)) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 002 Kalite Güvence ve Standartları(Sosyal Bil. M.Y.O.-Bü.Yön.Yön.As) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 002 Kalite Güvence ve Standartları(Sosyal Bil. M.Y.O.-Bü.Yön.Yön.As.(İ.Ö.)) 2 0 3
KRYP401 Kariyer Planlama(Teknik Bil. M.Y.O.-Bilg.Pro.(İ.Ö.)) 3 0 3
UNİSEC-SBMYO 004 Serbest Bölgeler(Sosyal Bil. M.Y.O.-Dış Ticaret-A) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 012 Sosyal Hizmet ve Sivil Toplum Örgütleri(Sosyal Bil. M.Y.O.-Sos.Hiz.) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 014 Sürdürülebilir Turizm ve Çevre(Sosyal Bil. M.Y.O.-Tur. ve Ot. İşl.) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 014 Sürdürülebilir Turizm ve Çevre(Sosyal Bil. M.Y.O.-Tur. ve Ot. İşl.(İ.Ö.)) 2 0 3
UNİSEC-SBMYO 009 Yerel Yönetimlerde Hakla İlişkiler ve Sivil Toplum (Sosyal Bil. M.Y.O.-YerYön.) 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
TTP304 Makinelerle Terbiye İşlemleri 3 1 5
TTP303 Proteinin ve Selülozün Boyanması 4 2 6
TTP305 Proteinin ve Selülozün Ön Terbiyesi 3 1 5
TTP302 Tekstil Kimyası 2 1 4
Seçmeli 2.Sınıf Güz Dönemi() 10
TTP306 Kumaş Yapı Testleri 2 1 4
ÖMİ001 Mesleki İngilizce 1 1 2
UNİSEC-TBMYO 040 Terbiye Fabrika Organizasyonu 2 0 3
TTP334 Terbiye İşletme Uygulaması I 3 1 4
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MYOSTJ01 Staj 0 2 5
Seçmeli 2.Sınıf Bahar Dönemi() 25
TTP405 Desen ve Şablon Hazırlama 3 1 4
TEND101 Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm 2 0 3
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi 2 0 10
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması 3 0 15
TTP420 Kimyasal Testler 2 1 3
TTP422 Makinelerle Baskı 2 1 3
TTP406 Sentetiklerin Boyanması 3 1 4
TTP404 Tekstil Mamüllerinde Apre İşlemleri 3 1 4
TTP424 Terbiye Fabrika Organizasyonu 2 1 3
TTP423 Terbiye İşletme Uygulaması II 3 1 4
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
#
4211111111111
4211111111111
4211111111111
4211111111111
4211111111111
4211111111111
4211111111111
4211111111111
4211111111111
4211111111111
TTP101 Doğal Lifler
#
1111111511111
1111111511111
1111111511111
TTP103 Dokuma Teknolojisi
#
1111322555111
1111322555111
1111322555211
1311423555211
1111321555111
FİZ001 Fizik
#
0000000000500
0000000000500
0000000000500
0000000000500
0000000000500
0000000000500
0000000000500
TTP102 İplik Teknolojisi
#
1111111514111
1111111514111
1111111514111
1111111514111
1111111514111
TMTE001 Matematik
#
0000005000000
0000005000000
0000005000000
0000005000000
0000005000000
0000005000000
0000005000000
0000005000000
TDİ101 Türk Dili I
#
5551411111155
5551411111155
5551411111155
5551411111155
5551411111155
5551411111155
5551411111155
5551411111155
5551411111155
5551411111155
5551411111155
5551411111155
5551411111155
5551411111155
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce)
#
3311111111142
İGS001 İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı
#
1111221312111
1111221312111
1111321322111
1111221112111
KGS002 Kalite Güvence ve Standartlar
#
0000050000000
0000040000000
0000040000000
MSE001 Meslek Etiği
#
1511111111111
1511111111111
TTP304 Makinelerle Terbiye İşlemleri
#
1111111555000
1111111500000
1111111555000
1111111555000
1111111555000
1111111555000
1111111555000
1111111555000
1111111555000
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
TTP303 Proteinin ve Selülozün Boyanması
#
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111110555111
1111111505111
1111111555111
1111111555111
1111101555111
1110111555111
1111111550111
1111111555111
TTP305 Proteinin ve Selülozün Ön Terbiyesi
#
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
TTP302 Tekstil Kimyası
#
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
TTP306 Kumaş Yapı Testleri
#
1111111551111
ÖMİ001 Mesleki İngilizce
#
0000000000000
0000000000040
0000000000000
0000000000000
UNİSEC-TBMYO 040 Terbiye Fabrika Organizasyonu
#
1111111555111
1110111545111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1110111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
1111111555111
TTP334 Terbiye İşletme Uygulaması I
#
1111111155111
1111111155111
1111111155111
1111111155111
1111111150111
1111111155111
1111111155111
1111111155111
1111111155111
1111111155111
1111111155111
1111111155111
1111111155111
1111111155111